Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel VECTRA A (J89) 2000/GT 16V Cat 4x4 (F19, M19) (1990.02-1995.11) 150km » L10223 monroe
wybrany samochód: 
Opel Vectra A (j89) 2000/gt 16v Cat 4x4 (f19, M19) (1990.02-1995.11) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny L10223 MONROE

L10223 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny MONROE

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L10223

producent:

MONROE

Status produktu: Normalny
Długość [mm]340
Ciężar [kg]0,700
Wymagana ilość2
Wymiar gwintuM14x1,5/M14x1,5
Rodzaj gwintu przegub osiowyz bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm]43,5
Szerokość opakowania [cm]7,5
Wysokość opakowania [cm]4
nr EAN5412096525063
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny L10223 MONROE

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 340mm) pasuje do: CITROEN C4 AIRCROSS, MITSUBISHI ASX, LANCER VIII, OUTLANDER II, OUTLANDER III, PEUGEOT 4008 1.5-3.0 11.06-
numery OEM:
CITROËN      16 085 321 80
MITSUBISHI      4422A012
MITSUBISHI      4422A058
MITSUBISHI      4422A076
PEUGEOT      16 085 321 80
PEUGEOT      3812F1

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny L10223 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny L10223 MONROE:

ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem
ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.