Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Citroën JUMPY I (U6U_) 1.9 TD (1996.04-2003.11) 92km » L13240 monroe
wybrany samochód: 
Citroën Jumpy I (u6u_) 1.9 Td (1996.04-2003.11) 92km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny L13240 MONROE

L13240 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny MONROE
67.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L13240

producent:

MONROE

Status produktu: Normalny
Ciężar [kg]0,800
Wymagana ilość2
Wymiar gwintuM15x1,5/M14x1,5
Rodzaj gwintu przegub osiowyz bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm]43,5
Szerokość opakowania [cm]7,5
Wysokość opakowania [cm]4
nr EAN5412096423406

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny L13240 MONROE

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 309mm) pasuje do: TOYOTA HILUX VI, HILUX VII 2.4D/2.5D/3.0D 08.98-
numery OEM:
TOYOTA      45503-09320
TOYOTA      45503-09321
TOYOTA      45503-09330
TOYOTA      45503-09331
TOYOTA      45503-09340
TOYOTA      45503-09410
TOYOTA      45503-39321

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny L13240 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny L13240 MONROE:

ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl
ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.