Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Iveco DAILY VI Furgon 35S15, 35C15, 40C15, 45C15, 50C15, 65C15, 70C15 (2014.03-2016.04) 146km » 5033321 nk
wybrany samochód: 
Iveco Daily Vi Furgon 35s15, 35c15, 40c15, 45c15, 50c15, 65c15, 70c15 (2014.03-2016.04) 146km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033321 NK

5033321 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK
43.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5033321

producent:

NK

Status produktu: Normalny
Rodzaj gwintuz bieżnikiem lewostronnym
Wymiar gwintu14x1,5
nr EAN5703858464097

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033321 NK

KOĐC. DR. KIER. DB W124 M14
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 338 56 10
MERCEDES-BENZ      000 338 59 10
MERCEDES-BENZ      A000 338 56 10
MERCEDES-BENZ      A000 338 59 10

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033321 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.