Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Ford TRANSIT CONNECT V408 Furgon/minivan 1.5 TDCi (2015.05-???) 120km » G1-1337 optimal
wybrany samochód: 
Ford Transit Connect V408 Furgon/minivan 1.5 Tdci (2015.05-???) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1337 OPTIMAL

G1-1337 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1337
55.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

G1-1337

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz obu stron
Strona zabudowyzewnętrzny
Długość [mm]90
Wymagana ilość2
Wymiar stożka [mm]16,9
Gwint wewnętrzny [mm]M16 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm]M14 x 1,50 RHT M
alternatywny zestaw naprawczyG0-722
Numer artykułu zalecanego dodatkuG2-1172
nr EAN4031185248686

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1337 OPTIMAL

numery OEM:
CHRYSLER      68020845AA
CHRYSLER      68047089AA
MERCEDES-BENZ      90610481001
MERCEDES-BENZ      90610481003
MERCEDES-BENZ      9064600048
MERCEDES-BENZ      9064600148
MERCEDES-BENZ      9064600348
MERCEDES-BENZ      A90610481001
MERCEDES-BENZ      A90610481003
MERCEDES-BENZ      A9064600048
MERCEDES-BENZ      A9064600148
MERCEDES-BENZ      A9064600348
VOLKSWAGEN      2E0498104
VOLKSWAGEN      2E0498104A
VOLKSWAGEN      2E0713501

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1337 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.