Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Renault MEGANE I Cabriolet (EA0/1_) 1.6 16V (EA04, EA0B, EA11, EA1J) (1999.03-2003.07) 107km » G1-148 optimal
wybrany samochód: 
Renault Megane I Cabriolet (ea0/1_) 1.6 16v (ea04, Ea0b, Ea11, Ea1j) (1999.03-2003.07) 107km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-148 OPTIMAL

G1-148 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-148
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-148
55.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:1 szt.
:6 szt. wysyłka Środa
:6 szt. wysyłka Piątek

    Ocena:
numery handlowe:

G4-557

numer części:

G1-148

dostawca:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz lewej
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]96
Wymiar stożka [mm]16,2
Gwint zewn. [mm]M20 x 1,50 RHT M
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
parzyste numery artykułówG1-149
Zbieżność stożka1/10
nr EAN4031185911481
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-148 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-148 LEWA MERCEDES DOSTAWCZE M20
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      6013300435
MERCEDES-BENZ      6013300635
MERCEDES-BENZ      A6013300435
MERCEDES-BENZ      A6013300635

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-148 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.