Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Ford TAUNUS 20M II (42F) 2.3 (1967-1974) 107km » 2156008 sasic
wybrany samochód: 
Ford Taunus 20m Ii (42f) 2.3 (1967-1974) 107km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 2156008 SASIC

2156008 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2156008
Koło pasowe, wał korbowy 2156008
2156008
sasic 2156008 Koło pasowe, wał korbowy
239.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Poniedziałek
5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2156008

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]151
Ilość żeber6
dla numeru OE5614437
nr EAN3660872376756

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156008 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: OPEL ASTRA G, ASTRA G/KOMBI, FRONTERA B, OMEGA B, SIGNUM, SINTRA, VECTRA B, VECTRA C, VECTRA C GTS, ZAFIRA A, SAAB 9-3 2.0D/2.2D 11.96-02.15
numery OEM:
OPEL      5614437
OPEL      614411

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156008 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.