Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel VECTRA C (Z02) 2.8 V6 Turbo (F69) (2005.08-2008.08) 250km » 3336 sidem
wybrany samochód: 
Opel Vectra C (z02) 2.8 V6 Turbo (f69) (2005.08-2008.08) 250km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3336 SIDEM

3336 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
63.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

3336

producent:

SIDEM

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Zbieżność stożka1/8
Długość [mm]220
Wymiar gwintuFM14x1,5R
Wymiar stożka [mm]14,3
parzyste numery artykułów3337
nr EAN5413978114542

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3336 SIDEM

numery OEM:
FORD      1 058 380
FORD      1 092 380
FORD      1 234 259
SEAT      7M0 422 817 A
SEAT      7M0 422 817 B
SEAT      7M3 422 817
VOLKSWAGEN      7M0 422 817 A
VOLKSWAGEN      7M0 422 817 B
VOLKSWAGEN      7M3 422 817
FORD USA      3M21 3281 AA
FORD USA      95VW 3281 BB
FORD USA      95VW 3281 BC

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3336 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3336 SIDEM:

2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.