Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 3336 sidem

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3336 SIDEM

3336 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
54.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

3336

producent:

SIDEM

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Zbieżność stożka 1/8
Długość [mm] 220
Wymiar gwintu FM14x1,5R
Wymiar stożka [mm] 14,3
parzyste numery artykułów 3337
nr EAN 5413978114542

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3336 SIDEM

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3336 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3336 producenta SIDEM

VOLKSWAGEN

7M0422817A, 7M0422817B, 7M3422817

FORD

1058380, 1092380, 1234259

SEAT

7M0422817A, 7M0422817B, 7M3422817

numery OEM:
FORD      1 058 380
FORD      1 092 380
FORD      1 234 259
SEAT      7M0 422 817 A
SEAT      7M0 422 817 B
SEAT      7M3 422 817
VOLKSWAGEN      7M0 422 817 A
VOLKSWAGEN      7M0 422 817 B
VOLKSWAGEN      7M3 422 817
FORD USA      3M21 3281 AA
FORD USA      95VW 3281 BB
FORD USA      95VW 3281 BC

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3336 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3336 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.