Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 3738 sidem

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3738 SIDEM

3738 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
40.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

3738

producent:

SIDEM

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka 1/6
Długość [mm] 90
Wymiar gwintu FM16X1,5R
Wymiar stożka [mm] 12,7
Rozmiar gwintu 1 MM10X1,5R
nr EAN 5413978159420

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3738 SIDEM

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3738 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

JAGUAR

S-TYPE II, X-TYPE I, XJ, XK II coupe, XK II, XF I, XF SPORTBRAKE

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3738 producenta SIDEM

FORD

1138313, 1138314, 4118933, 4118934

JAGUAR

1X433289AB, C2S12013, C2S47357

numery OEM:
FORD      1 138 313
FORD      1 138 314
FORD      4 118 933
FORD      4 118 934
JAGUAR      1X43 3289 AB
JAGUAR      C2S 12013
JAGUAR      C2S 47357
FORD USA      1S7C 3290 AB
FORD USA      1S7C 3290 BB
FORD USA      1S7J 3290 AB
FORD USA      1S7J 3290 BB

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3738 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3738 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.