Wysokość [mm] | 71,3 | |
Typ tarczy hamulcowej | pełny | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 10 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 226 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym łożyskiem koła | |
nr EAN | 7316572405154 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa VKBD 1004 SKF
ALFA ROMEO | 11600.21408.00 | |
ALFA ROMEO | 11600.21413.03 | |
ALFA ROMEO | 11600.21413.06 | |
ALFA ROMEO | 510384 | |
ALFA ROMEO | 510385 | |
ALFA ROMEO | 60521282 | |
BMW | 31 21 1 110 115 | |
BMW | 31 21 2 634 104 | |
DAF | 184447 | |
FORD | 1492160 | |
FORD | 1565444 | |
FORD | 527972 | |
FORD | 72GB-1200-AA | |
FORD | 72GB-1215-AA | |
ISUZU | 8-94201-310-0 | |
ISUZU | 9-00093-603-0 | |
ISUZU | 9-00093-604-2 | |
MAZDA | B002-33-075 | |
MERCEDES-BENZ | 005 981 71 05 | |
MERCEDES-BENZ | 006 981 16 05 | |
MITSUBISHI | MB 001836 | |
OPEL | 11054489 | |
OPEL | 11070311 | |
OPEL | 3 28 022 | |
OPEL | 3 30 011 | |
ROVER | CAC 4603 | |
ROVER | GHB 107 | |
SEAT | 357 615 601 | |
SKODA | 969-300171 | |
SKODA | 969-300291 | |
TALBOT | 20339 N | |
TOYOTA | 90366-17010 | |
TOYOTA | 90368-17017 | |
VAUXHALL | 11054489 | |
VAUXHALL | 11070311 | |
VAUXHALL | 3 28 022 | |
VAUXHALL | 3 30 011 | |
VOLVO | 184447 | |
VOLKSWAGEN | 311 405 625 E | |
VOLKSWAGEN | 311 405 645 | |
VOLKSWAGEN | 311 405 645 B | |
VOLKSWAGEN | 6U0 501 319 | |
VOLKSWAGEN | 969 300 171 | |
HYUNDAI | 51730-11100 | |
HYUNDAI | 51730-11101 | |
KIA | KKY01 33075 | |
KIA | MB002 33075 | |
DAEWOO | 02667886 | |
DAEWOO | 94535209 + 94535210 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa VKBD 1004 SKF w samochodach:
Tarcza hamulcowa jest jednym z dwóch podstawowych elementów hamulca ciernego, który stanowi standardowe wyposażenie większości samochodów, a także innych pojazdów kołowych. Specyfiką hamulca tego typu jest możliwość zatrzymywania pojazdu przez dociskanie do tarczy dwóch klocków. Są one zamontowane na stałe i wykończone okładziną cierną, dzięki której zwiększa się opór materiału przy kontakcie z powierzchnią tarczy.
Od sprawności hamulca zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego hamulec, w tym również tarcze powinny się wyróżniać wysoką wytrzymałością oraz odpornością na ścieranie.
Klasyczna tarcza hamulcowa stosowana w samochodach osobowych przypomina płaski dysk, zazwyczaj dodatkowo wyposażony w grubszy pierścień, umieszczony w części środkowej. Nowoczesne tarcze są wentylowane, dzięki czemu szybciej schładzają się po etapie hamowania. Wentylację zapewniają dwie tarcze połączone żebrami, które tworzą kanały do odprowadzania nagrzanego powietrza.
Obok tarcz wentylowanych w pojazdach montuje się też tarcze perforowane, które zapewniają lepszy docisk klocków, oraz tarcze monolityczne – najtańsze, ale najmniej odporne na przegrzewanie się. Cechą, która powinna się wyróżniać każda tarcza hamulcowa, jest odporność materiału. Z tego powodu produkuje się je z żeliwa odpornego na wysokie temperatury. W samochodach sportowych stosowane są też tarcze ceramiczne.
Hamulce są poddawane bardzo dużym obciążeniom i pracują w temperaturze nawet powyżej 500 st. C. Z tego powodu ich części ulegają zużyciu i wymagają okresowej wymiany. W przypadku tarcz hamulcowych jest ona zlecana co 60 – 90 tys. km, zależnie od stylu jazdy. W sklepie E-autoparts przygotowaliśmy szeroką ofertę tarcz hamulcowych przeznaczonych do różnych typów pojazdów. Oferujemy modele producentów takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Kager i wielu innych.
SKF to firma szwedzka, założona w 1907 roku przez Gustafa Ericssona. Nazwa "SKF" to skrót od Svenska Kullagerfabriken, co oznacza po szwedzku "Szwedzkie Fabryki Łożysk Kulowych". Firma specjalizuje się w produkcji łożysk i innych części mechanicznych stosowanych w przemyśle, w tym także w przemyśle samochodowym.
Produkty SKF dla przemysłu samochodowego obejmują łożyska, uszczelki, pakiety uszczelkowe, przeguby kulowe i wiele innych części, które są stosowane w różnych systemach pojazdów, takich jak układ napędowy, zawieszenie, układ kierowniczy, układ hamulcowy i inne.
Firma posiada fabryki w wielu krajach na całym świecie, w tym w Szwecji, Niemczech, Francji, Włoszech, Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Japonii i Chinach.
SKF jest jednym z największych producentów łożysk na świecie i posiada bogatą historię innowacji technologicznych, w tym wynalezienie łożyska kulkowego samonośnego w 1919 roku oraz rozwoju łożyska magnetycznego w latach 90-tych. Firma posiada również wiele patentów na swoje produkty.
SKF wyróżnia się na rynku dzięki swojej strategii "BeyondZero", która koncentruje się na zrównoważonym rozwoju i redukcji wpływu na środowisko naturalne poprzez innowacje technologiczne i działania proekologiczne w procesach produkcyjnych. Firma skupia się również na dostarczaniu klientom rozwiązań optymalizujących koszty i zwiększających wydajność poprzez zaawansowane technologie i usługi serwisowe.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020