Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » zasilanie powietrzem » przepustnica, czujnik » korpus przepustnicy » 30 94 4945 swag autoteile gmbh

Korpus przepustnicy 30 94 4945 SWAG Autoteile GmbH

30 94 4945 Korpus przepustnicy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

30 94 4945

Wysokość [mm] 79
Napięcie [V] 12
Ilość połączeń 4
Tryb pracy elektryczny
Ciężar [kg] 0,704
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688449450

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus przepustnicy 30 94 4945 SWAG Autoteile GmbH

Przepustnica powietrza pasuje do: AUDI A3; MITSUBISHI GRANDIS, OUTLANDER II; SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, CORDOBA, IBIZA III, LEON, TOLEDO III; SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK 1.9D/2.0D 01.00-
numery OEM:
AUDI      038 128 063 G
AUDI      038 128 063 L
AUDI      038 128 063 M
AUDI      038 128 063 Q
AUDI      38 128 063 G
AUDI      38 128 063 L
AUDI      38 128 063 M
AUDI      38 128 063 Q
MITSUBISHI      MN980166
MITSUBISHI      MN980378
SEAT      038 128 063 G
SEAT      038 128 063 L
SEAT      38 128 063 G
SEAT      38 128 063 L
SKODA      038 128 063 L
SKODA      038 128 063 M
SKODA      038 128 063 P
SKODA      38 128 063 L
SKODA      38 128 063 M
SKODA      38 128 063 P
VOLKSWAGEN      038 128 063 F
VOLKSWAGEN      038 128 063 G
VOLKSWAGEN      038 128 063 L
VOLKSWAGEN      038 128 063 M
VOLKSWAGEN      038 128 063 Q
VOLKSWAGEN      38 128 063 F
VOLKSWAGEN      38 128 063 G
VOLKSWAGEN      38 128 063 L
VOLKSWAGEN      38 128 063 M
VOLKSWAGEN      38 128 063 Q

Zastosowanie Korpus przepustnicy 30 94 4945 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Przepustnica, korpus przepustnicy


Przepustnica to element znajdujący się w plastikowej obudowie, który standardowo mocuje się w kanale dolotowym powietrza do silnika. Zasadniczy korpus to solidny stalowy element. Wewnątrz, w otworze, będącym przedłużeniem kanału dolotowego umieszczona jest ruchoma klapka, która uchylając się, wpuszcza powietrze do cylindrów. W korpusie znajduje się też czujnik położenia przepustnicy, który steruje dawką paliwa, wtryskiwanego do cylindrów.


Przepustnicę z pedałem przyspieszenia łączy metalowa linka oraz sprężyna, która stawia opór przy wciśnięciu pedału.
Z racji usytuowania w kanale dolotowym, do przepustnicy docierać mogą śladowe ilości zanieczyszczeń z zabrudzonego filtra powietrza. Większe ich nagromadzenie może doprowadzić do osadzania się brudu na klapce przepustnicy i jej niedokładnego domykania.
Skutkiem tego najczęściej jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Kolejnym sygnałem jest niewłaściwe reagowanie samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia (spowolniona reakcja). Pamiętać należy, że te objawy świadczyć mogą również o uszkodzeniu czujnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Brudna przepustnica daje zatem podobne objawy co np. uszkodzone świece i układ EGR. Dobrym pomysłem będzie więc sprawdzenie również tych elementów.