Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 40 93 9161 swag autoteile gmbh

Termostat układu chłodzenia 40 93 9161 SWAG Autoteile GmbH

40 93 9161 Termostat układu chłodzenia SWAG Autoteile GmbH
206.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka dzisiaj
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

40 93 9161

Temperatura otwarcia [°c] 105
średnica zewnętrzna [mm] 34,0
Ilość połączeń 2
Materiał Tworzywo sztuczne
Ciężar [kg] 0,17
dla numeru OE 13 38 372
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688655240

skład zestawu:
40 93 3685 Uszczelka, korpus termostatu
40 93 9144 Termostat układu chłodzenia
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 40 93 9161 SWAG Autoteile GmbH

Termostat cieczy chłodzącej (105°C, w obudowie) pasuje do: CHEVROLET AVEO, CRUZE, TRAX; OPEL ASTRA J, ASTRA J GTC, INSIGNIA A, MOKKA / MOKKA X, ZAFIRA C 1.6-1.8LPG 07.08-
numery OEM:
OPEL      13 38 257
OPEL      13 38 372
VAUXHALL      055564891
VAUXHALL      055587349
VAUXHALL      55564891
VAUXHALL      55587349
CHEVROLET      55564891
CHEVROLET      55587349
zamienniki:
411059.105D
brak
WAHLER
TH7277.105J
brak
VERNET S.A.
QTH725K
brak
QUINTON
QTH728K
brak
QUINTON
TE7277.105J
brak
VERNET S.A.

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 40 93 9161 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.