Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 30 93 4782 swag autoteile gmbh

Termostat układu chłodzenia 30 93 4782 SWAG Autoteile GmbH

30 93 4782 Termostat układu chłodzenia SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

30 93 4782

Temperatura otwarcia [°c] 98
Ciężar [kg] 0,100
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688347824

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 30 93 4782 SWAG Autoteile GmbH

Termostat cieczy chłodzącej (98°C) pasuje do: AUDI A3, A4 ALLROAD B8, A4 B8, A5, A6 C7, A8 D4, Q3, Q5, TT; SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, EXEO, EXEO ST, LEON, TOLEDO III 1.8-3.0 09.04-07.19
numery OEM:
AUDI      06H 121 113 B
AUDI      06H 121 119 B
AUDI      06H 121 119 B S1
AUDI      6H 121 113 B
SEAT      06H 121 113 B
SEAT      06H 121 119 B
SEAT      06H 121 119 B S1
SEAT      6H 121 113 B
SKODA      06H 121 113 B
SKODA      06H 121 119 B
SKODA      06H 121 119 B S1
SKODA      6H 121 113 B
VOLKSWAGEN      06H 121 113 B
VOLKSWAGEN      06H 121 119 B
VOLKSWAGEN      06H 121 119 B S1
VOLKSWAGEN      6H 121 113 B
zamienniki:
1.880.743S
brak
FACET EPS
V15-99-2068
brak
VEMO
8MT 354 777-131
brak
HELLA
8MT 354 777-141
brak
HELLA
8MT 354 777-251
brak
HELLA
8MT 354 777-531
brak
HELLA
8MT 354 777-541
brak
HELLA
44-1003
brak
HEPU
113 297
brak
TOPRAN
QTH711K
brak
QUINTON
3306101
brak
SASIC

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 30 93 4782 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.