Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A6 C6 (4F2) 2.4 quattro (2005.01-2008.10) 177km » 109 608 topran
wybrany samochód: 
Audi A6 C6 (4f2) 2.4 Quattro (2005.01-2008.10) 177km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 109 608 TOPRAN

109 608 Sprzęgło, wentylator chłodzenia TOPRAN
topran 109 608
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 109 608
109 608
topran 109 608 Sprzęgło, wentylator chłodzenia
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 109 608 topran
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 109 608 topran
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 109 608 topran
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 109 608 topran
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 109 608 topran
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 109 608 topran
121.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

109 608

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Ogrzewanie/chłodzenieSprzęgło wiskotyczne

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 109 608 TOPRAN

Sprzęgło wentylatora chłodnicy pasuje do: AUDI A4 B5, A6 C4, A6 C5, A8 D2, SKODA SUPERB I, VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 2.4-2.8 03.94-03.08
numery OEM:
AUDI      078 121 350A
SKODA      078 121 350A
VOLKSWAGEN      078 121 350A

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 109 608 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Sprzęgło, wentylator chłodzenia 109 608 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.