Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Saab 9-3 (YS3D) 2.0 Turbo (1999.03-2002.09) 150km » 700 771 topran
wybrany samochód: 
Saab 9-3 (ys3d) 2.0 Turbo (1999.03-2002.09) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 700 771 TOPRAN

700 771 Filtr oleju TOPRAN
35.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

700 771

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Materiał obudowyblacha stalowa
Wysokość [mm]65
średnica zewnętrzna [mm]66
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 700 771 TOPRAN

numery OEM:
NISSAN      1520 83J 400
NISSAN      1520 865 F00
NISSAN      1520 865 F0C
NISSAN      1520 865 F0E
NISSAN      1520 865 F10
RENAULT      1520 857 58R
RENAULT      1520 865 F0A
RENAULT      1520 865 F0B
RENAULT      1520 880 66R
RENAULT      1520 89F 600
RENAULT      1520 89F 60A
RENAULT      7701 053 054
RENAULT      7701 068 766
DACIA      1520 857 58R
DACIA      1520 865 F0A
DACIA      1520 865 F0B
DACIA      1520 880 66R
DACIA      1520 89F 600
DACIA      1520 89F 60A
DACIA      7701 053 054
DACIA      7701 068 766

Zastosowanie Filtr oleju 700 771 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 700 771 TOPRAN:

Mariusz, Piaseczno
2023-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.