Ograniczenia producenta | BOSCH | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia | |
Długość [mm] | 137,0 | |
Wysokość [mm] | 57,3 | |
Grubość [mm] | 19,0 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego | |
Układ hamulcowy | Okładziny hamulcowe o zredukowanym pyleniu | |
Układ hamulcowy | również dla nawiercanych tarcz hamulcowych | |
Oznaczenie kontrolne | E9 90R-R2A1062/1342 | |
nr EAN | 3322938207229 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet, DTEC COTEC GDB1464DTE TRW
CITROËN | 16 111 409 80 | |
CITROËN | 4252 22 | |
CITROËN | 4252 35 | |
CITROËN | 4252 53 | |
CITROËN | 4253 70 | |
CITROËN | 4253 85 | |
CITROËN | 4254 27 | |
CITROËN | 4254 71 | |
CITROËN | 4254 89 | |
CITROËN | 4254 92 | |
FIAT | 77362743 | |
LANCIA | 77362743 | |
PEUGEOT | 16 111 409 80 | |
PEUGEOT | 4252 22 | |
PEUGEOT | 4252 50 | |
PEUGEOT | 4253 39 | |
PEUGEOT | 4253 85 | |
PEUGEOT | 4254 18 | |
PEUGEOT | 4254 27 | |
PEUGEOT | 4254 71 | |
PEUGEOT | 4254 89 | |
PEUGEOT | 4254 92 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet, DTEC COTEC GDB1464DTE TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet, DTEC COTEC GDB1464DTE TRW:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.