Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » I12086YMT yamato

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12086YMT Yamato

I12086YMT Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego Yamato
yamato I12086YMT
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12086YMT
30.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

I12086YMT

producent:

Yamato

Wymiar stożka [mm] 14,65
Zbieżność stożka 1/10
Rozmiar gwintu 1 M14x1.5
Rozmiar gwintu 2 M17x1.5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem lewostronnym
Rodzaj gwintu z gwintem zewnętrznym
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
nr EAN 5900427507999

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12086YMT Yamato

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: TOYOTA 4 RUNNER I, 4 RUNNER II, 4 RUNNER III, DYNA, DYNA 150, DYNA 200, HIACE III, HIACE IV, HILUX, HILUX II, HILUX III, HILUX IV 1.6-4.0D 05.72-
numery OEM:
TOYOTA      45046 29 115
TOYOTA      45046 29 125
TOYOTA      45046 39 105
TOYOTA      45046 39 106
TOYOTA      45046 39 165
TOYOTA      45046 39 235
TOYOTA      45046 39 355
TOYOTA      45046 39 375
TOYOTA      45046 39 385

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12086YMT Yamato w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12086YMT Yamato:

2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.