Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » MD-045 alco

Filtr oleju MD-045 ALCO

MD-045 Filtr oleju ALCO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

MD-045

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 175,2
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 92,9
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 49,2
nr EAN 5294511100433

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju MD-045 ALCO

numery OEM:
CHRYSLER      5053014
FORD      5000875
FORD      5000877
FORD      A730X6731L1A
FORD      A730X6731L3A
FORD      A730X6744NA
TALBOT      5053014

Zastosowanie Filtr oleju MD-045 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju MD-045 ALCO:

Artur, Wieliczka
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Zenon, Poraj
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
maciej, przemyśl
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
Robert, MArki
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
Stanisław, Błaszki
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
Waldemar, Lubsza
2019-10-23
 5/5
ok
Tomasz, Bratkowice
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
Ireneusz, Nowy Dwór Mazowiecki
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Ryszard, Warszawa
2020-02-09
 5/5
OK

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.