Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » MD-171A alco

Filtr oleju MD-171A ALCO

MD-171A Filtr oleju ALCO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

MD-171A

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 122,0
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 82,7
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 22,8
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 12,0
nr EAN 5294511101454

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju MD-171A ALCO

numery OEM:
FORD      5001153
FORD      A740X6731DA
MERCEDES-BENZ      0001800509
MERCEDES-BENZ      000180609
MERCEDES-BENZ      0001849825
MERCEDES-BENZ      0001849925
MERCEDES-BENZ      0011846425
MERCEDES-BENZ      0011849825

Zastosowanie Filtr oleju MD-171A ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju MD-171A ALCO:

Waldemar, Lubsza
2019-10-23
 5/5
ok
Artur, Wieliczka
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Zenon, Poraj
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
maciej, przemyśl
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
Ireneusz, Nowy Dwór Mazowiecki
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Bratkowice
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
Ryszard, Warszawa
2020-02-09
 5/5
OK
Robert, MArki
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
Stanisław, Błaszki
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.