Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » MD-177 alco

Filtr oleju MD-177 ALCO

MD-177 Filtr oleju ALCO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

MD-177

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 202,0
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 110,3
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 13,7
nr EAN 5294511101508

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju MD-177 ALCO

numery OEM:
CHRYSLER      75065398
GMC      5572425
GMC      5572428
GMC      5572435
GMC      5572472
MERCEDES-BENZ      0001846725
MERCEDES-BENZ      0441840025
MERCEDES-BENZ      3521800009
VOLVO      466176
PUCH      14070111
PUCH      614040111
PUCH      614040263
PUCH      61407105

Zastosowanie Filtr oleju MD-177 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju MD-177 ALCO:

Ireneusz, Nowy Dwór Mazowiecki
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Waldemar, Lubsza
2019-10-23
 5/5
ok
Ryszard, Warszawa
2020-02-09
 5/5
OK
Artur, Wieliczka
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Zenon, Poraj
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Stanisław, Błaszki
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
Robert, MArki
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
Tomasz, Bratkowice
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
maciej, przemyśl
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.