Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » MD-483B alco

Filtr oleju MD-483B ALCO

MD-483B Filtr oleju ALCO
 

    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

MD-483B

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 196,0
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 84,0
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 23,5
nr EAN 5294511115833

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju MD-483B ALCO

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      3661840125
MERCEDES-BENZ      3661840825
MERCEDES-BENZ      4411800209
MERCEDES-BENZ      4411800309
RENAULT      5001846629

Zastosowanie Filtr oleju MD-483B ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju MD-483B ALCO:

2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-10-23
 5/5
ok
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
2020-02-09
 5/5
OK

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.