Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » MD-523 alco

Filtr oleju MD-523 ALCO

MD-523 Filtr oleju ALCO
61.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

MD-523

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 124,0
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 91,5
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 35,0
nr EAN 5294515805020

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju MD-523 ALCO

FILTR OLEJU SAAB 9/5 3,0TID 01- /VECTRA C 3,0C
numery OEM:
ISUZU      8973104720
OPEL      5650338
RENAULT      7701474004
SAAB      5444682

Zastosowanie Filtr oleju MD-523 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju MD-523 ALCO:

2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
2020-02-09
 5/5
OK
2019-10-23
 5/5
ok
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.