Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » SP-1056 alco

Filtr oleju SP-1056 ALCO

SP-1056 Filtr oleju ALCO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

SP-1056

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 113,0
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 98,7
Wymiar gwintu 3/4-16UNF
nr EAN 5294512102467

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju SP-1056 ALCO

numery OEM:
RENAULT      7701008698

Zastosowanie Filtr oleju SP-1056 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju SP-1056 ALCO:

Tomasz, Bratkowice
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
Artur, Wieliczka
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Waldemar, Lubsza
2019-10-23
 5/5
ok
maciej, przemyśl
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
Ryszard, Warszawa
2020-02-09
 5/5
OK
Stanisław, Błaszki
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
Robert, MArki
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
Zenon, Poraj
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Ireneusz, Nowy Dwór Mazowiecki
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.