Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » SP-1067 alco

Filtr oleju SP-1067 ALCO

SP-1067 Filtr oleju ALCO
26.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

SP-1067

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 84,5
średnica zewnętrzna [mm] 78,5
Wymiar gwintu 3/4-16UNF
nr EAN 5294512102566

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju SP-1067 ALCO

FILTR OLEJU SAAB 900/9000 9-3

Filtr oleju SP-1067 ma zastosowanie do modeli samochodów

SAAB

9-3, 9-3 Cabriolet, 9-5, 9-7X, 9-3X, 9-4X, 9-2X

FORD USA

MUSTANG coupe, MUSTANG Convertible, ECOSPORT, ESCAPE, EXCURSION, EXPEDITION, EXPLORER

Numery OE Filtr oleju SP-1067 producenta ALCO

SAAB

4772166, 7496144, 7894066, 914444, 9144445, 930957, 9309576

numery OEM:
SAAB      4772166
SAAB      7496144
SAAB      7894066
SAAB      914444
SAAB      9144445
SAAB      930957
SAAB      9309576

Zastosowanie Filtr oleju SP-1067 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju SP-1067 ALCO:

2020-02-09
 5/5
OK
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
2019-10-23
 5/5
ok
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.