Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » SP-1117 alco

Filtr oleju SP-1117 ALCO

SP-1117 Filtr oleju ALCO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

SP-1117

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 117,8
średnica zewnętrzna [mm] 78,5
Wymiar gwintu 1-12UNF
nr EAN 5294512103075

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju SP-1117 ALCO

numery OEM:
JAGUAR      EAZ1354
JAGUAR      96JV6714AA

Zastosowanie Filtr oleju SP-1117 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju SP-1117 ALCO:

Artur, Wieliczka
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Stanisław, Błaszki
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
Ryszard, Warszawa
2020-02-09
 5/5
OK
Tomasz, Bratkowice
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
Zenon, Poraj
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Ireneusz, Nowy Dwór Mazowiecki
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Waldemar, Lubsza
2019-10-23
 5/5
ok
Robert, MArki
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
maciej, przemyśl
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.