Rodzaj filtra | Filtr przykręcany | |
Wysokość [mm] | 141,0 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 93,5 | |
Wymiar gwintu | 3/4 - 16 UNF | |
nr EAN | 5294512100029 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju SP-801 ALCO
MUSTANG coupe, MUSTANG Convertible, ECOSPORT, ESCAPE, EXCURSION, EXPEDITION, EXPLORER
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
360 Spider, 360, 550 BARCHETTA, 612 SCAGLIETTI, ENZO FERRARI, F430, F430 Spider
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
4301438
5223103A
1523494, 1794446, 1829195, 5001123, A700X671EA, A720X6714CA, A740X6714AA, C1AZ6731A, C3AE6714A, C7NN6714B, CC1AZ6731A, D1NN6714A, D2NN6714A, DONN6714A, DONN6714B, DONN6714C, DONN6714D
CHRYSLER | 1739617 | |
CHRYSLER | 1739618 | |
CHRYSLER | 1739619 | |
CHRYSLER | 1851658 | |
CHRYSLER | 2205517 | |
CHRYSLER | 2458807 | |
CHRYSLER | 2458957 | |
CHRYSLER | 2532744 | |
CHRYSLER | 2532756 | |
CHRYSLER | 25332744 | |
CHRYSLER | 2555929 | |
CHRYSLER | 2647019 | |
CHRYSLER | 2806201 | |
CHRYSLER | 2951957 | |
CHRYSLER | 3549232 | |
CHRYSLER | 5042621 | |
CHRYSLER | E-5778M | |
CHRYSLER | E-5779M | |
CITROËN | 5223103A | |
DAIHATSU | 1508-65014 | |
DODGE | 1051658 | |
DODGE | 1719635 | |
DODGE | 1851658 | |
FORD | 1523494 | |
FORD | 1794446 | |
FORD | 1829195 | |
FORD | 5001123 | |
FORD | A700X671EA | |
FORD | A720X6714CA | |
FORD | A740X6714AA | |
FORD | C1AZ-6731A | |
FORD | C3AE-6714A | |
FORD | C7NN-6714B | |
FORD | CC1AZ-6731A | |
FORD | D1NN-6714A | |
FORD | D2NN-6714A | |
FORD | DONN-6714A | |
FORD | DONN-6714B | |
FORD | DONN-6714C | |
FORD | DONN-6714D | |
RENAULT | 0003141914 | |
RENAULT | 0003563591 | |
TALBOT | 1228022 | |
TALBOT | 1719635 | |
TALBOT | 1851658 | |
TALBOT | 5042621 | |
TALBOT | 5221272 | |
TALBOT | 6100448 | |
TALBOT | 6160448 | |
TALBOT | E-5779-M | |
VOLVO | 430143-8 | |
PUCH | 4060718 |
Zastosowanie Filtr oleju SP-801 ALCO w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju SP-801 ALCO:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.