Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » SP-802 alco

Filtr oleju SP-802 ALCO

SP-802 Filtr oleju ALCO
30.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

SP-802

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 141,0
średnica zewnętrzna [mm] 93,5
Wymiar gwintu 3/4 - 16UNF
nr EAN 5294512100036

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju SP-802 ALCO

FILTR OLEJU FORD 2,5TD SCO

Filtr oleju SP-802 ma zastosowanie do modeli samochodów

ALFA ROMEO

166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO

ROVER

75, 45 I, 25 I, 75 I Tourer, STREETWISE, CITYROVER, 25 COMMERCE

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

LANCIA

LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III

LAND ROVER

DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2

Numery OE Filtr oleju SP-802 producenta ALCO

ROVER

554329

FORD

5000513, A730X6714BA, C3AE6714B

numery OEM:
FIAT      2220425
FIAT      2232108
FIAT      2241613
FIAT      82255076
FIAT      82300672
FORD      5000513
FORD      A730X6714BA
FORD      C3AE-6714B
ROVER      554329
TALBOT      35128900
VOLVO      484074-0

Zastosowanie Filtr oleju SP-802 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju SP-802 ALCO:

2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-09
 5/5
OK
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
2019-10-23
 5/5
ok
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.