Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » SP-814 alco

Filtr oleju SP-814 ALCO

SP-814 Filtr oleju ALCO
 

    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

SP-814

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 77,0
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 93,5
Wymiar gwintu M20x1,5
nr EAN 5294512100159

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju SP-814 ALCO

numery OEM:
FORD      A790X6714FA
HONDA      15400-634-003
HONDA      15400-634-004
HONDA      15400-634-010
HONDA      15400-634-013
HONDA      15400-634-014
HONDA      15400-634-023
HONDA      15400-634-024
HONDA      15400-634-033
HONDA      15400-634-405
HONDA      15400-634-505
ISUZU      8-94148-661-0
MAZDA      0259-14-300
MAZDA      0778-23-802
TALBOT      35129100

Zastosowanie Filtr oleju SP-814 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju SP-814 ALCO:

2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
2020-02-09
 5/5
OK
2019-10-23
 5/5
ok
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.