Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » SP-816 alco

Filtr oleju SP-816 ALCO

SP-816 Filtr oleju ALCO
24.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

SP-816

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 97,0
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 93,5
Wymiar gwintu 3/4-16UNF
nr EAN 5294512100173

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju SP-816 ALCO

FILTR OLEJU FORD 2,0I/2,3V6 SIERRA/SCORPIO/GRANADA/TAUNUS/CAPRI/VOLVO 740/760 ŒR. 93MM
numery OEM:
FIAT      4126435
FORD      11405640
FORD      11425472
FORD      11464467
FORD      11464497
FORD      11525802
FORD      1556297
FORD      1564767
FORD      5008677
FORD      601629
FORD      70HM-6714AA
FORD      78HM-6714AA
FORD      A720X6714RA
FORD      A810X6714CA
FORD      CCOAE-6714B
TALBOT      26110500
TALBOT      418432M
TALBOT      5041315
TALBOT      5057957
TALBOT      75046821
TALBOT      75047204
TALBOT      75111481
TALBOT      75221405
VOLVO      1266286
VOLVO      1266388
VOLVO      266286
VOLVO      418432
VOLVO      418432-1
VOLVO      897321

Zastosowanie Filtr oleju SP-816 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju SP-816 ALCO:

2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
2019-10-23
 5/5
ok
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-09
 5/5
OK
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.