Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » SP-819 alco

Filtr oleju SP-819 ALCO

SP-819 Filtr oleju ALCO
29.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

SP-819

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Filtracja na przewodzie głównym
Wysokość [mm] 95,8
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 92,0
Rozmiar gwintu 1 M20X1,5
nr EAN 5294512100203

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju SP-819 ALCO

FILTR OLEJU MAZDA 323
numery OEM:
CHRYSLER      3838011
CHRYSLER      4026486
CHRYSLER      MD001445
ISUZU      8-93156-093-0
ISUZU      8-94201-942-0
ISUZU      8-94201-942-2
ISUZU      8-94205-942
ISUZU      8-94205-942-2
ISUZU      94201-942
MAZDA      RF01-23-802
MAZDA      RF01-23-802A
MAZDA      RF01-23-802A-9A
MAZDA      RF03-23-802
MITSUBISHI      D01450
MITSUBISHI      MD001445
MITSUBISHI      MD005450
MITSUBISHI      MD007095
KIA      F03-23802A

Zastosowanie Filtr oleju SP-819 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju SP-819 ALCO:

2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
2020-02-09
 5/5
OK
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
2019-10-23
 5/5
ok
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.