Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » SP-832 alco

Filtr oleju SP-832 ALCO

SP-832 Filtr oleju ALCO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

SP-832

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 212,0
średnica zewnętrzna [mm] 95,0
Rozmiar gwintu 1 1-12UNF
nr EAN 5294512100326

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju SP-832 ALCO

numery OEM:
BMW      172213312062
FORD      5000859
FORD      A730X6714FA
IVECO      01160025
IVECO      01173430
IVECO      01901919
IVECO      61671160
MERCEDES-BENZ      0011849601
RENAULT      0024164103
RENAULT      5000670670
PUCH      61000070005

Zastosowanie Filtr oleju SP-832 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju SP-832 ALCO:

2019-10-23
 5/5
ok
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-09
 5/5
OK
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.