Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » SP-842 alco

Filtr oleju SP-842 ALCO

SP-842 Filtr oleju ALCO
 

    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

SP-842

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 143,0
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 78,5
Rozmiar gwintu 1 3/4-16UNF
nr EAN 5294512100425

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju SP-842 ALCO

numery OEM:
FORD      749F-6731AAA
ISUZU      13240-017
ISUZU      13240-093
ISUZU      5-13240-017-0
ISUZU      5-13240-093-0
ISUZU      9-13240-088-0
ISUZU      9-13240-093-0
ISUZU      9-13240-804-0
ISUZU      9-13240-804-1
NISSAN      15208-13012
NISSAN      15208-13201
NISSAN      15208-13210
NISSAN      15208-13211
NISSAN      15208-13212
NISSAN      15208-H8920
NISSAN      15208-H8923
NISSAN      15209-10H00
NISSAN      15209-J1800
NISSAN      15209-Y7500
SUBARU      88087-4100
SUBARU      88087-4110
SUBARU      SOA250000
TOYOTA      15601-33010
TOYOTA      15601-41030

Zastosowanie Filtr oleju SP-842 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju SP-842 ALCO:

2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
2020-02-09
 5/5
OK
2019-10-23
 5/5
ok
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.