Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » SP-915 alco

Filtr oleju SP-915 ALCO

SP-915 Filtr oleju ALCO
24.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

SP-915

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 137,0
średnica zewnętrzna [mm] 93,5
Wymiar gwintu 3/4 - 16UNF
nr EAN 5294512101088

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju SP-915 ALCO

FILTR OLEJU VW DIESEL

Filtr oleju SP-915 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Filtr oleju SP-915 producenta ALCO

numery OEM:
VOLVO      1257492
VOLVO      1257492-7
VAG      068115561
VAG      068115561A
VAG      068115561B

Zastosowanie Filtr oleju SP-915 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju SP-915 ALCO:

2020-02-09
 5/5
OK
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
2019-10-23
 5/5
ok
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.