Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-00-097 ashika

Filtr oleju 10-00-097 ASHIKA

10-00-097 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-00-097
Filtr oleju 10-00-097
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-00-097

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 120
średnica zewnętrzna [mm] 77,8
Średnica zabudowy [mm] 73
Gwint wewnętrzny [mm] 3/4 x 16
nr EAN 8033001186741

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-00-097 ASHIKA

numery OEM:
CHRYSLER      04720364
CHRYSLER      04778838
CHRYSLER      05003558AA
CHRYSLER      05003558AB
CHRYSLER      05135109AA
CHRYSLER      4105409AC
CHRYSLER      4720364
CHRYSLER      4778838
CHRYSLER      5003558AA
CHRYSLER      5003558AB
CHRYSLER      5135109AA
CHRYSLER      5203217
CHRYSLER      68052142AA
CHRYSLER      72674028
CHRYSLER      90542344
CHRYSLER      K04720364
CHRYSLER      K04778838
CHRYSLER      K05003558AA
CHRYSLER      K68052142AA
FIAT      60553431
FIAT      71736168
OPEL      00649000
OPEL      00649015
OPEL      0649000
OPEL      0649015
OPEL      649000
OPEL      649015
OPEL      90542344
OPEL      91153945
VAUXHALL      00649000
VAUXHALL      649000
VAUXHALL      90542344
VAUXHALL      91153945
JEEP      04720364
JEEP      04778838
JEEP      05003558AA
JEEP      4720364
JEEP      4778838
JEEP      5003558AA
JEEP      K04778838
JEEP      K05003558AB
JEEP      K05135109AA
JEEP      K68052142AA

Zastosowanie Filtr oleju 10-00-097 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-00-097 ASHIKA:

2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.