Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » PH9732 fram

Filtr oleju PH9732 FRAM

PH9732 Filtr oleju FRAM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

PH9732

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 76
Wymiar gwintu 3/4"-16
Wysokość [mm] 101
nr EAN 5022650268734

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju PH9732 FRAM

numery OEM:
CHRYSLER      05003558AA
CHRYSLER      4720364
CHRYSLER      4720364B
CHRYSLER      4778838
CHRYSLER      5003558AA
CHRYSLER      5003558AB
FIAT      105550603000
FIAT      105550603001
FIAT      105550603002
FIAT      4371582
FIAT      4434793
FIAT      4434794
FIAT      4434895
FIAT      46795125
FIAT      46805829
FIAT      46805831
FIAT      5889212
FIAT      60521128
FIAT      60537470
FIAT      60553431
FIAT      60808974
FIAT      60810474
FIAT      71736160
FIAT      71736164
FIAT      71736168
FIAT      71754231
FIAT      7773854
FIAT      K05003558AA
FORD      B9NN6714A
FORD      C5NN6714A
FORD      D9NN6714DA
PEUGEOT      1109V4
ROVER      LPX100590
AC      PF6
AC      X4046E
AC      X66
LAMBORGHINI      04415540

Zastosowanie Filtr oleju PH9732 FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju PH9732 FRAM:

2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.