Rodzaj filtra | Filtr przykręcany |
średnica zewnętrzna [mm] | 76 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 72 |
Wymiar gwintu | 3/4-16 UNF |
Wysokość [mm] | 100 |
nr EAN | 4030776001259 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju H14W12 HENGST
166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
LANOS, MATIZ
510313, 510889, 530388, 534372, 60504284, 60504569
4371582, 4434791, 4434793, 4434794, 4469396, 4469397, 4469398, 4469399, 4469400, 46805828, 46805829, 5939832, 60504284, 71736162, 7724167
4434794
ALFA ROMEO | 510313 | |
ALFA ROMEO | 510889 | |
ALFA ROMEO | 530388 | |
ALFA ROMEO | 534372 | |
ALFA ROMEO | 60504284 | |
ALFA ROMEO | 60504569 | |
FIAT | 4371582 | |
FIAT | 4434791 | |
FIAT | 4434793 | |
FIAT | 4434794 | |
FIAT | 4469396 | |
FIAT | 4469397 | |
FIAT | 4469398 | |
FIAT | 4469399 | |
FIAT | 4469400 | |
FIAT | 46805828 | |
FIAT | 46805829 | |
FIAT | 5939832 | |
FIAT | 60504284 | |
FIAT | 71736162 | |
FIAT | 7724167 | |
FORD | 5 009 087 | |
FORD | 5 011 997 | |
FORD | 5 017 811 | |
IVECO | 0437 1582 | |
IVECO | 0443 4794 | |
IVECO | 190 3790 | |
IVECO | 437 1582 | |
LANCIA | 443 4794 | |
RENAULT | 77 01 415 054 | |
VAG | 000 393 6608 | |
VAG | 000 396 3373 | |
VAG | SE 020 030 288 A | |
VAG | SE 028 030 288 A | |
VAG | XE 028 030 288 A |
Zastosowanie Filtr oleju H14W12 HENGST w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju H14W12 HENGST:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.