Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 152071760805 magneti marelli

Filtr oleju 152071760805 MAGNETI MARELLI

152071760805 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

152071760805, 154068242130, 154087438250, 71760805

numer części:

152071760805

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość [mm] 100
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wymiar gwintu 3/4" - 16 UNF
Średnica 1 [mm] 77
nr EAN 8001063523491

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 152071760805 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
ALFA ROMEO      105550600300
ALFA ROMEO      105550600302
ALFA ROMEO      105550603000
ALFA ROMEO      106000603000
ALFA ROMEO      60504569
ALFA ROMEO      60553431
ALFA ROMEO      71736168
CITROËN      1109C7
CITROËN      5223103A
FIAT      24028326
FIAT      4343484
FIAT      4397165
FIAT      4434791
FIAT      446275
FIAT      4469396789
FIAT      4469398
FIAT      4469399
FIAT      4469400
FIAT      46805829
FIAT      5939832
FIAT      71736164
LANCIA      5939832
OPEL      0649015
OPEL      41152006F
OPEL      649000
OPEL      649015
PEUGEOT      1109C7
ROVER      LPX100590
SEAT      HB03222803

Zastosowanie Filtr oleju 152071760805 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 152071760805 MAGNETI MARELLI:

2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.