Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-ECO076 ashika

Filtr oleju 10-ECO076 ASHIKA

10-ECO076 Filtr oleju ASHIKA
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-ECO076

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 104
średnica zewnętrzna [mm] 65
Średnica wewnętrzna [mm] 20
nr EAN 8033001477634

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-ECO076 ASHIKA

numery OEM:
HYUNDAI      26310-2A501
HYUNDAI      26310-2A520
HYUNDAI      263102A500
HYUNDAI      263102A510
HYUNDAI      263102A610
HYUNDAI      26320-3C300
HYUNDAI      26320-3C30A
HYUNDAI      263202A500
HYUNDAI      263202A501
HYUNDAI      263203C700
HYUNDAI      263203F100
HYUNDAI      263303C250
KIA      26310-2A510
KIA      26320-2A500
KIA      26320-3C700
KIA      263203C300
KIA      263203C30A

Zastosowanie Filtr oleju 10-ECO076 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-ECO076 ASHIKA:

2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.