Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » CH10670ECO fram

Filtr oleju CH10670ECO FRAM

CH10670ECO Filtr oleju FRAM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

CH10670ECO

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Wkład filtra
średnica zewnętrzna [mm] 65
Średnica wewnętrzna [mm] 19
Wysokość [mm] 104
nr EAN 5022650277651

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju CH10670ECO FRAM

numery OEM:
IVECO      J1310505
IVECO      J1310514
HYUNDAI      263003C250
HYUNDAI      263003C260
HYUNDAI      263003C300
HYUNDAI      263003C310
HYUNDAI      263003C701
HYUNDAI      263102A501
HYUNDAI      263102A510
HYUNDAI      263102A520
HYUNDAI      263102A610
HYUNDAI      263202A500
HYUNDAI      263202A501
HYUNDAI      263203C250
HYUNDAI      263203C300
HYUNDAI      263203C30A
HYUNDAI      263203C700
HYUNDAI      263203F100
HYUNDAI      263303C300
HYUNDAI      S263202A500

Zastosowanie Filtr oleju CH10670ECO FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju CH10670ECO FRAM:

2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.