Materiał wirnika pompy wody | Metal |
Materiał uszczelnienia | Guma |
Materiał | Odlew aluminiowy |
Liczba skrzydeł | 6 |
Ciężar [kg] | 1,050 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
dla numeru OE | 16100-09530 |
uwzględnić informację serwisową | |
nr EAN | 5050063011418 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna ADT391100 BLUE PRINT
CITROËN | 1201.J0 | |
CITROËN | 1201.L1 | |
CITROËN | 1201.L3 | |
CITROËN | 1206.E3 | |
CITROËN | 6822.PT | |
CITROËN | 6822.QZ | |
CITROËN | 6823.GY | |
CITROËN | E111722 | |
DAIHATSU | 16100-80001 | |
DAIHATSU | 16100-80003 | |
DAIHATSU | 16100-80007 | |
DAIHATSU | 16100-97234 | |
PEUGEOT | 1201.H0 | |
PEUGEOT | 1201.J0 | |
PEUGEOT | 1201.K6 | |
PEUGEOT | 1201.L1 | |
PEUGEOT | 1201.L3 | |
PEUGEOT | 1206.E3 | |
PEUGEOT | 6822.PT | |
PEUGEOT | 6822.QZ | |
PEUGEOT | 6823.GY | |
PEUGEOT | E111722 | |
SUBARU | 1610009530 | |
SUBARU | 1610080003 | |
TOYOTA | 16100-09240 | |
TOYOTA | 16100-09450 | |
TOYOTA | 16100-09530 | |
TOYOTA | 16100-09531 | |
TOYOTA | 16100-09531 S1 | |
TOYOTA | 16100-0Q020 | |
TOYOTA | 16100-0Q030 | |
TOYOTA | 16100-0Q031 | |
TOYOTA | 16100-779116 | |
TOYOTA | 16100-80001 | |
TOYOTA | 16100-80003 | |
TOYOTA | 16100-80007 | |
TOYOTA | 16100-97234 | |
TOYOTA | 16271-0Q010 | |
TOYOTA | 91551-00820 | |
TOYOTA | 91551-00845 | |
TOYOTA | 91551-00850 |
Zastosowanie Pompa wodna ADT391100 BLUE PRINT w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.
Historia firmy Blue Print sięga 1994 roku, kiedy to została założona w Japonii jako oddział koncernu TAD Group. W ciągu kilku lat firma stała się wiodącym producentem części samochodowych na rynku japońskim, a wkrótce rozszerzyła swoją działalność na inne rynki azjatyckie oraz europejskie.
Obecnie Blue Print posiada fabryki i centra dystrybucyjne w wielu krajach na całym świecie, w tym w Japonii, Chinach, Wielkiej Brytanii, Czechach i na Słowacji. Firma oferuje szeroki zakres produktów, w tym części do silników, zawieszenia, układów hamulcowych, układów kierowniczych, systemów wydechowych, układów chłodzenia, układów elektrycznych i wiele innych.