Styk ostrzegawczy o zużyciu | z akustycznym czujnikiem zużycia | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z podkładką wytłumiającą | |
Numer artykułu zalecanego dodatku | SELECTIVE | |
Materiał | Low-Metallic | |
Oznaczenie kontrolne | ECE-R90 | |
Numer WVA | 21754 | |
Grubość [mm] | 16,6 | |
Szerokość [mm] | 131,4 | |
Wysokość [mm] | 51,5 | |
Ograniczenia producenta | SUMITOMO System | |
nr EAN | 3165143661987 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 424 694 BOSCH
FORD | 3401278 | |
MAZDA | 1U0J 33 28Z | |
MAZDA | 1U0L 33 28Z | |
MAZDA | 1U1E 33 28Z | |
MAZDA | C1Y0 33 23Z | |
MAZDA | C1Y0 33 23ZA | |
MAZDA | C1Y0 33 28Z | |
MAZDA | C1Y0 33 28ZA | |
MAZDA | CBY0 33 23Z | |
MAZDA | CBY0 33 28Z | |
MAZDA | CBY1 33 23Z | |
MAZDA | CBY1 33 23ZA | |
MAZDA | CBY1 33 23ZB | |
MAZDA | CBY1 33 23ZC | |
MAZDA | CBY1 33 23ZD | |
MAZDA | CBY1 33 23ZE | |
MAZDA | CBY1 33 23ZF | |
MAZDA | CBY1 33 23ZG | |
MAZDA | CBY1 33 28Z | |
MAZDA | CBY1 33 28ZB | |
MAZDA | CBY1 33 28ZC | |
MAZDA | CBY1 33 28ZD | |
MAZDA | CBY1 33 28ZF | |
MAZDA | CBY1 33 28ZG | |
MAZDA | CBY13328ZE | |
MAZDA | CBY4-03-323Z | |
MAZDA | F42Z2001B | |
MAZDA | F6ZZ2001AA | |
MAZDA | G7Y6 33 23ZA | |
MAZDA | G7Y6 33 28ZB | |
MAZDA | G7Y6-33-23Z | |
MAZDA | G7Y6-33-28ZA | |
MAZDA | GAYR3328ZA9C | |
MAZDA | GBYH 33 23Z | |
MAZDA | GBYH 33 23ZA | |
MAZDA | GBYH 33 23ZB | |
MAZDA | GCYD 33 23ZD | |
MAZDA | GCYD 33 23ZE | |
MAZDA | GCYD 33 28ZA | |
MAZDA | GCYD 33 28ZB | |
MAZDA | GCYD 33 28ZC | |
MAZDA | GCYD 33 28ZD | |
MAZDA | GCYD 33 28ZE | |
MAZDA | GCYD3323ZB | |
MAZDA | GEYT 33 28Z | |
MAZDA | GEYT3323Z | |
MAZDA | GEYV 33 28Z | |
MAZDA | GGYA 33 23ZC | |
MAZDA | GHYD 33 28ZA | |
MAZDA | V9118X024 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 424 694 BOSCH w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 0 986 424 694 BOSCH:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.
Bosch jest jednym z największych producentów samochodowych części zamiennych na świecie. We współczesnym samochodzie trudno jest znaleźć podzespoły, których producntem lub współproducentem jest Bosch. Począwszy od systemów elektrycznych i elektronicznych, przez wycieraczki, po układ hamulcowy.
Części Bosch sprawdzają się w samochodach każdego typu i są chętnie stosowane przez mechaników samochodowych, co świadczy o ich niezawodności.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020