Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 9.8114 facet eps

Zespół cewek zapłonowych, OE Equivalent 9.8114 FACET EPS

9.8114 Zespół cewek zapłonowych, OE Equivalent FACET EPS
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

EPS 1.990.414, KW 490 414

numer części:

9.8114

producent:

FACET EPS

Opór [Ohm] 3700
nr EAN 8012510074381

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Zespół cewek zapłonowych, OE Equivalent 9.8114 FACET EPS

numery OEM:
AUDI      6N0 905 104
AUDI      867 905 352
SEAT      6N0 905 104
SEAT      867 905 352
SKODA      004 050 014
SKODA      004 050 016
SKODA      6N0 905 104
VOLKSWAGEN      6N0 905 104
VOLKSWAGEN      867 905 352

Zastosowanie Zespół cewek zapłonowych, OE Equivalent 9.8114 FACET EPS w samochodach:

Opinie Klientów o Zespół cewek zapłonowych, OE Equivalent 9.8114 FACET EPS:

2020-11-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.