Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 28792 febi bilstein

Pasek klinowy wielorowkowy 28792 FEBI BILSTEIN

28792 Pasek klinowy wielorowkowy FEBI BILSTEIN
 

    Ocena:
numery handlowe:

4PK922, 4PK923, 4PK924, 4PK925, 4PK926, 4PK927, 4PK928

numer części:

28792

producent:

FEBI BILSTEIN

Długość [mm] 925
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,063
Ilość żeber 4
nr EAN 4027816287926

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 28792 FEBI BILSTEIN

numery OEM:
HONDA      56992-P72-004
HONDA      56992P72506
MAZDA      FS05-18-381B-9F
MAZDA      FS59-18-381B
MITSUBISHI      MD 172 376
MITSUBISHI      MD179679
NISSAN      11720-F6100
NISSAN      11920-42L01
NISSAN      11920-42L11
NISSAN      11920-58S00
NISSAN      11920-58S01
NISSAN      11950-54C00
NISSAN      11950-54C10
NISSAN      11950-D4201
NISSAN      11950-D4211
NISSAN      11950D4211JP
RENAULT      82 00 041 850
RENAULT      82 00 830 190
SUBARU      9514182010
SUZUKI      95141-82010
TOYOTA      90916-02498
TOYOTA      90916-02704
KIA      0K011-18-381
KIA      0K011-18-381A
KIA      0K2AA-15-907
KIA      KK140-15-909
KIA      oK011-18-381
KIA      oK011-18-381A
KIA      oK2AA-15-907

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 28792 FEBI BILSTEIN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

Informacje o producencie części samochodowych firmie Febi Bilstein

 

Febi jest niemiecką firmą produkującą części zamienne do samochodów. Została założona w 1844 roku i od tego czas do dziś jest jednym z liderów rynku produkcji części samochodowych. Firma produkuje szeroką gamę produktów, w tym łożyska, elementy zawieszenia, tłumiki, amortyzatory i wiele innych.

Febi ma swoje fabryki i centra dystrybucji w Niemczech, a także biura sprzedaży i centra logistyczne w wielu krajach na całym świecie.

Firma stale inwestuje w nowoczesne technologie i maszyny, aby zapewnić najlepsze produkty i usługi swoim klientom. Febi jest znany z wysokiej jakości produktów, innowacji i długiej historii usług dla branży motoryzacyjnej.