Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Fiat DOBLO Cargo (263_) 2.0 D Multijet (2010.02-???) 135km » CH10197ECO fram
wybrany samochód: 
Fiat Doblo Cargo (263_) 2.0 D Multijet (2010.02-???) 135km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju CH10197ECO FRAM

CH10197ECO Filtr oleju FRAM

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

CH10197ECO

dostawca:

FRAM

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraWkład filtra
średnica zewnętrzna [mm]71
Średnica wewnętrzna [mm]29
Wysokość [mm]200
nr EAN5022650273660
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju CH10197ECO FRAM

numery OEM:
VAG      057115561K
VAG      057115561L

Zastosowanie Filtr oleju CH10197ECO FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju CH10197ECO FRAM:

Michał, Sanok
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Anatol, Wałbrzych
2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.