Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » CH10717AECO fram

Filtr oleju CH10717AECO FRAM

CH10717AECO Filtr oleju FRAM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

CH10717AECO

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Wkład filtra
średnica zewnętrzna [mm] 65
Średnica wewnętrzna [mm] 24
Wysokość [mm] 69
nr EAN 5022650282631

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju CH10717AECO FRAM

numery OEM:
PEUGEOT      1109AJ
PEUGEOT      1109CK
PEUGEOT      1109X3
PEUGEOT      1109X4
PEUGEOT      1109Y9
PEUGEOT      1109Z1
PEUGEOT      1109Z2
PEUGEOT      9467645080
PEUGEOT      9818914980
PEUGEOT      E149109
PEUGEOT      E149234
ROVER      C2S43999
ROVER      C2S52524
TOYOTA      SU001A0178
TOYOTA      SU001A6451
VOLVO      31372700
AC      AC6271E

Zastosowanie Filtr oleju CH10717AECO FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju CH10717AECO FRAM:

2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.