Rodzaj filtra | Wkład filtra | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 24,2 | |
Wysokość [mm] | 69 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 65,0 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 72,5 | |
Ciężar [kg] | 0,055 | |
dla numeru OE | 98 189 149 80 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym | |
nr EAN | 5050063005561 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju ADF122102 BLUE PRINT
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2
MINI, MINI CLUBMAN, MINI COUNTRYMAN, MINI coupe, MINI Roadster, MINI CLUB, MINI PACEMAN
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
S-TYPE II, X-TYPE I, XJ, XK II coupe, XK II, XF I, XF SPORTBRAKE
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
1109AH, 1109AJ, 1109CK, 1109CL, 1109X3, 1109X4, 1109Z0, 1109Z1, 1109Z2, 1629084080, 9818914980, 982324, E149109, E149234
1109AH, 1109AJ, 1109CK, 1109CL, 1109X3, 1109X4, 1109Y9, 1109Z1, 1629084080, 9818914980, E149109, E149234
9467521180, 9467558380, 9662282580
1303476, 1373069, 1427824, 1717510
LR001247, LR004459, LR028438, LR030778
11427557012, 11427622446
9467521180, 9467558380, 9662282580
C2S43999, C2S52524
30650798, 31372700, 31375029
SU001A0178, SU001A6451
3557939
CITROËN | 1109.AH | |
CITROËN | 1109.AJ | |
CITROËN | 1109.CK | |
CITROËN | 1109.CL | |
CITROËN | 1109.X3 | |
CITROËN | 1109.X4 | |
CITROËN | 1109.Z0 | |
CITROËN | 1109.Z1 | |
CITROËN | 1109.Z2 | |
CITROËN | 16 290 840 80 | |
CITROËN | 98 189 149 80 | |
CITROËN | 9823.24 | |
CITROËN | E149109 | |
CITROËN | E149234 | |
FIAT | 9467521180 | |
FIAT | 9467558380 | |
FIAT | 9662282580 | |
FORD | 1 303 476 | |
FORD | 1 373 069 | |
FORD | 1 427 824 | |
FORD | 1 717 510 | |
JAGUAR | C2S 43999 | |
JAGUAR | C2S 52524 | |
LANCIA | 9467521180 | |
LANCIA | 9467558380 | |
LANCIA | 9662282580 | |
MITSUBISHI | MN982159 | |
MITSUBISHI | MN982380 | |
MITSUBISHI | MN982419 | |
MITSUBISHI | MZ690904 | |
MITSUBISHI | TS200007 | |
OPEL | 35 57 939 | |
PEUGEOT | 1109.AH | |
PEUGEOT | 1109.AJ | |
PEUGEOT | 1109.CK | |
PEUGEOT | 1109.CL | |
PEUGEOT | 1109.X3 | |
PEUGEOT | 1109.X4 | |
PEUGEOT | 1109.Y9 | |
PEUGEOT | 1109.Z1 | |
PEUGEOT | 16 290 840 80 | |
PEUGEOT | 98 189 149 80 | |
PEUGEOT | E149109 | |
PEUGEOT | E149234 | |
TOYOTA | SU001-A0178 | |
TOYOTA | SU001-A6451 | |
VAUXHALL | 003557939 | |
VAUXHALL | 03557939 | |
VAUXHALL | 3557939 | |
VOLVO | 30650798 | |
VOLVO | 31372700 | |
VOLVO | 31375029 | |
FORD USA | 3M5Q-6744AA | |
FORD USA | 6C1Q-6744AA | |
FORD USA | 6G9Q-6744AA | |
MINI | 11 42 7 557 012 | |
MINI | 11 42 7 622 446 | |
LAND ROVER | LR 001247 | |
LAND ROVER | LR 004459 | |
LAND ROVER | LR 028438 | |
LAND ROVER | LR 030778 |
Zastosowanie Filtr oleju ADF122102 BLUE PRINT w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju ADF122102 BLUE PRINT:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.
Historia firmy Blue Print sięga 1994 roku, kiedy to została założona w Japonii jako oddział koncernu TAD Group. W ciągu kilku lat firma stała się wiodącym producentem części samochodowych na rynku japońskim, a wkrótce rozszerzyła swoją działalność na inne rynki azjatyckie oraz europejskie.
Obecnie Blue Print posiada fabryki i centra dystrybucyjne w wielu krajach na całym świecie, w tym w Japonii, Chinach, Wielkiej Brytanii, Czechach i na Słowacji. Firma oferuje szeroki zakres produktów, w tym części do silników, zawieszenia, układów hamulcowych, układów kierowniczych, systemów wydechowych, układów chłodzenia, układów elektrycznych i wiele innych.