Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » CH9301ECO fram

Filtr oleju CH9301ECO FRAM

CH9301ECO Filtr oleju FRAM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

CH9301ECO

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Wkład filtra
średnica zewnętrzna [mm] 63
Średnica wewnętrzna [mm] 31
Wysokość [mm] 115
nr EAN 5022650263326

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju CH9301ECO FRAM

numery OEM:
CHRYSLER      05086301AA
MERCEDES-BENZ      11849425
MERCEDES-BENZ      6111800009
MERCEDES-BENZ      6111800010
MERCEDES-BENZ      6111800110
MERCEDES-BENZ      6111800210
MERCEDES-BENZ      A11849425
MERCEDES-BENZ      A6111800009
MERCEDES-BENZ      A6111800010
MERCEDES-BENZ      A6111800110
MERCEDES-BENZ      A6111800210
PEUGEOT      1109V0
AC      AC6199E

Zastosowanie Filtr oleju CH9301ECO FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju CH9301ECO FRAM:

2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.