Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » CH9973AECO fram

Filtr oleju CH9973AECO FRAM

CH9973AECO Filtr oleju FRAM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

CH9973AECO

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Wkład filtra
średnica zewnętrzna [mm] 65
Średnica wewnętrzna [mm] 24
Wysokość [mm] 69
nr EAN 5022650279310

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju CH9973AECO FRAM

numery OEM:
BMW      11427557012
BMW      11427622446
FIAT      9467521180
FIAT      9467558380
FIAT      9662282580
FORD      1303476
FORD      1373069
FORD      1427824
FORD      1427846
FORD      1717510
FORD      1727561
FORD      3M5Q6744AA
FORD      6C1Q6744AA
FORD      6C1Q6744BA
FORD      6G9Q6744AA
FORD      6G9Q6744AB
MITSUBISHI      MN982159
MITSUBISHI      MN982380
MITSUBISHI      MN982419
PEUGEOT      1109AH
PEUGEOT      1109CL
PEUGEOT      1109Z0
PEUGEOT      1619269980
PEUGEOT      9467645180
PEUGEOT      9818914980
PEUGEOT      V864374580
ROVER      LR001247
ROVER      LR004459
ROVER      LR030778
VOLVO      30650798
VOLVO      31372700
VOLVO      31375029
AC      AC6271E

Zastosowanie Filtr oleju CH9973AECO FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju CH9973AECO FRAM:

2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.