Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » PH2 fram

Filtr oleju PH2 FRAM

PH2 Filtr oleju FRAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

PH2

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 86
Wymiar gwintu M22x1,5
Wysokość [mm] 103
nr EAN 5022650225164

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju PH2 FRAM

numery OEM:
CHRYSLER      4884899AB
CHRYSLER      4884899AC
CHRYSLER      4892339AA
CHRYSLER      68045835AA
FORD      3322581
FORD      3652061
FORD      3W7E6714AA
FORD      3W7E6714AB
FORD      4137784
FORD      4628534
FORD      5116166
FORD      5117301
FORD      5191626
FORD      6636968
FORD      9U2J6731AA
FORD      9U2J6731AB
FORD      F1AE6714BC
FORD      F1AZ6731BD
FORD      XW4E6714DA
MAZDA      AJ0414302B
MAZDA      AJ0414302C
MAZDA      AJ0414302D
MAZDA      AJ0414302E
MAZDA      AJ0414302F
MAZDA      AJ5714302
AC      X4079E

Zastosowanie Filtr oleju PH2 FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju PH2 FRAM:

Michał, Sanok
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Anatol, Wałbrzych
2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.