Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 1702340 kraft automotive

Filtr oleju 1702340 KRAFT AUTOMOTIVE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

1702340

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Numer seryjny K1702340
Rodzaj filtra Filtr przykręcany

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1702340 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
FORD      3652 061
FORD      3904 728
FORD      4137 784
FORD      4628 534
FORD      5116 166
FORD      5191 626
FORD      6636 968
FORD      F 1 AE 6714 BC
FORD      XW4E 6714 BA
FORD      XW4E 6714 DA
MAZDA      AJ04-14-302 B
MAZDA      AJ04-14-302 C
MAZDA      AJ04-14-302E
MAZDA      AJ04-14302F
MAZDA      AJ57-14-302
ROVER      LPW 000070
FORD USA      9U2J-6731-AA
FORD USA      F1 AZ 6731 BD
LAND ROVER      LR 029240

Zastosowanie Filtr oleju 1702340 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 1702340 KRAFT AUTOMOTIVE:

andrzej, Warszawa
2023-05-08
 5/5
Oky
Wiesław, Niechobrz
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marek, Łódź
2020-11-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tetiana, Wrocław
2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Paweł, Kazanów
2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.