Numer seryjny | K1702340 |
Rodzaj filtra | Filtr przykręcany |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1702340 KRAFT AUTOMOTIVE
FORD | 3652 061 | |
FORD | 3904 728 | |
FORD | 4137 784 | |
FORD | 4628 534 | |
FORD | 5116 166 | |
FORD | 5191 626 | |
FORD | 6636 968 | |
FORD | F 1 AE 6714 BC | |
FORD | XW4E 6714 BA | |
FORD | XW4E 6714 DA | |
MAZDA | AJ04-14-302 B | |
MAZDA | AJ04-14-302 C | |
MAZDA | AJ04-14-302E | |
MAZDA | AJ04-14302F | |
MAZDA | AJ57-14-302 | |
ROVER | LPW 000070 | |
FORD USA | 9U2J-6731-AA | |
FORD USA | F1 AZ 6731 BD | |
LAND ROVER | LR 029240 |
Zastosowanie Filtr oleju 1702340 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju 1702340 KRAFT AUTOMOTIVE:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.