Rodzaj filtra | Filtr przykręcany |
Wysokość [mm] | 89,5 |
Wymiar gwintu | M 22 X 1.5 |
średnica zewnętrzna [mm] | 93,5 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 72 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 62 |
nr EAN | 5904608015334 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OP 533/1 FILTRON WIX
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
GRAND CHEROKEE II, CHEROKEE, GRAND CHEROKEE III, COMMANDER, COMPASS, PATRIOT, WRANGLER III
NEON II, CARA, VIPER, CALIBER, AVENGER, CHARGER, DAKOTA
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
MG TF, MG ZR, MG ZS, MG ZS Hatchback, MG ZT, MG ZT- T, MG X-POWER
DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2
MUSTANG coupe, MUSTANG Convertible, ECOSPORT, ESCAPE, EXCURSION, EXPEDITION, EXPLORER
3652061, 3904728, 4137784, 4628534, 5116166, 5191626, 6636968, F1AE6714BC, XW4E6714BA, XW4E6714DA
AJ0414302 B, AJ0414302 C, AJ0414302E, AJ0414302F, AJ5714302, AJTM14302
LR029240
9U2J6731AA, F1AZ6731BD
FORD | 3652 061 | |
FORD | 3904 728 | |
FORD | 4137 784 | |
FORD | 4628 534 | |
FORD | 5116 166 | |
FORD | 5191 626 | |
FORD | 6636 968 | |
FORD | F 1 AE 6714 BC | |
FORD | XW4E 6714 BA | |
FORD | XW4E 6714 DA | |
MAZDA | AJ04-14-302 B | |
MAZDA | AJ04-14-302 C | |
MAZDA | AJ04-14-302E | |
MAZDA | AJ04-14302F | |
MAZDA | AJ57-14-302 | |
MAZDA | AJTM-14-302 | |
ROVER | LPW 000070 | |
FORD USA | 9U2J-6731-AA | |
FORD USA | F1 AZ 6731 BD | |
LAND ROVER | LR 029240 |
Zastosowanie Filtr oleju OP 533/1 FILTRON WIX w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju OP 533/1 FILTRON WIX:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.