Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OP 533/1 filtron wix

Filtr oleju OP 533/1 FILTRON WIX

OP 533/1 Filtr oleju FILTRON WIX
filtron OP 533/1
Filtr oleju OP 533/1
32.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (181 ocen)
numer części:

OP 533/1

producent:

FILTRON WIX

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 89,5
Wymiar gwintu M 22 X 1.5
średnica zewnętrzna [mm] 93,5
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 72
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 62
nr EAN 5904608015334

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OP 533/1 FILTRON WIX

Filtr oleju pasuje do: CADILLAC STS DODGE CHALLENGER, CHALLENGER SE, CHARGER, DURANGO, RAM, RAM 1500 FORD COUGAR, MAVERICK, MONDEO I, MONDEO II, MONDEO III 2.5-6.8 10.90-

Filtr oleju OP 533/1 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

JEEP

GRAND CHEROKEE II, CHEROKEE, GRAND CHEROKEE III, COMMANDER, COMPASS, PATRIOT, WRANGLER III

DODGE

NEON II, CARA, VIPER, CALIBER, AVENGER, CHARGER, DAKOTA

MAZDA

323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6

MG

MG TF, MG ZR, MG ZS, MG ZS Hatchback, MG ZT, MG ZT- T, MG X-POWER

LAND ROVER

DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2

FORD USA

MUSTANG coupe, MUSTANG Convertible, ECOSPORT, ESCAPE, EXCURSION, EXPEDITION, EXPLORER

Numery OE Filtr oleju OP 533/1 producenta FILTRON WIX

FORD

3652061, 3904728, 4137784, 4628534, 5116166, 5191626, 6636968, F1AE6714BC, XW4E6714BA, XW4E6714DA

MAZDA

AJ0414302 B, AJ0414302 C, AJ0414302E, AJ0414302F, AJ5714302, AJTM14302

LAND ROVER

LR029240

FORD USA

9U2J6731AA, F1AZ6731BD

numery OEM:
FORD      3652 061
FORD      3904 728
FORD      4137 784
FORD      4628 534
FORD      5116 166
FORD      5191 626
FORD      6636 968
FORD      F 1 AE 6714 BC
FORD      XW4E 6714 BA
FORD      XW4E 6714 DA
MAZDA      AJ04-14-302 B
MAZDA      AJ04-14-302 C
MAZDA      AJ04-14-302E
MAZDA      AJ04-14302F
MAZDA      AJ57-14-302
MAZDA      AJTM-14-302
ROVER      LPW 000070
FORD USA      9U2J-6731-AA
FORD USA      F1 AZ 6731 BD
LAND ROVER      LR 029240

Zastosowanie Filtr oleju OP 533/1 FILTRON WIX w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju OP 533/1 FILTRON WIX:

Marcin, Warszawa
2024-08-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marcin, Uchanie
2023-12-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Romuald, Kielce
2020-08-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Janusz, Ząbki
2022-10-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Janusz, Połczyn Zdrój
2020-04-13
 5/5
Kupiłem w tym sklepie OE 640/1 bo cena była konkurencyjna i łatwo poszło z zamówieniem
Rafał, Garwolin
2021-05-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Kąkolewo
2025-03-16
 4/5
Posiada mniejszą ilość otworów przepływowych niż Bosch
Jacek, Szczecin
2024-04-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mariusz, Iwonicz-Zdrój
2023-10-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Paweł, Bóbrka
2021-10-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wioletta, Grabica
2025-05-25
 5/5
Bardzo dobry
Przemysław, Warszawa
2021-05-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Józef, Słupca
2024-06-23
 4/5
Lekko pognieciony w opakowaniu.
Aszot, Wólka Kosowska
2023-04-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Młochów
2022-08-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Kraków
2020-07-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Janusz, Ząbki
2021-11-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, Kliniska Wlk.
2019-11-04
 5/5
Zakup filtra filtron OE 648/5 wykonany z polecenia mechanika
Rafał, Czosnów
2021-05-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jacek, Bydgoszcz
2021-12-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Lukasz, Lędziny
2021-03-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, Gdansk
2023-11-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
GRZEGORZ, MIKOŁAJKI
2021-11-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Ruslan, Wolomin
2025-07-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Janusz, Ząbki
2020-03-18
 5/5
Polecam zakupy u tego dostawcy nigdy się nie zawiodłem
Aszot, Wólka Kosowska
2023-04-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Kowalewo pomorskie
2022-08-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Grodzisk Wlkp.
2022-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Bogdan, Jasło
2023-11-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mariusz, Wrocław
2022-02-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.